zaterdag 12 september 2015

GTA (Grande Traversata delle Alpi) – 6e etappe: Oropa – Rifugio Coda

Ik laat de basiliek vroeg in de morgen achter mij want vandaag ga ik weer de hoogte in naar Rifugio Coda.
De wolken hangen laag en ik moet hoog, naar 2280 meter. Veel zal ik niet te zien krijgen.

De totale stijging bedraagt 1132 meter maar de kabelbaan brengt mij in de dikke mist naar 1870 meter. Het is behoorlijk koud. De 410 meter stijgen die me nog resten zullen mij wel opwarmen. 
Nu en dan heb ik geluk en krijg ik tussen de opstijgende wolkenslierten het bijzonder ruwe rotsachtige landschap te zien. 
Sommige delen van de tocht zijn zwaar. Voorzichtigheid is geboden want hogerop zijn zelfs delen beveiligd met kabels, kettingen en ijzeren trappen.


Rifugio's lijken zo gebouwd dat je ze pas de laatste honderd meter te zien krijgt.
Ik kom behouden aan en krijg een kil kamertje toegewezen met één stapelbed erin voor mij alleen. Het is bijzonder kalm in de barak. Voorlopig ben ik de enige klant.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten